Türkiye’nin öncü jean ve hazır giysi markası Mavi, enflasyon muhasebesine göre düzenlenmiş 1 Şubat- 30 Nisan 2024 tarihlerini kapsayan birinci çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı. Konsolide gelirleri bir evvelki yılın birebir dönemine göre %20 artarak
8 milyar 273 milyon TL’ye ulaşan şirket, yılın birinci çeyreğinde %127 artışla 969 milyon TL
net kâr elde etti. Birinci çeyreği 1 milyar 984 milyon TL FAVÖK ile tamamlayan şirketin FAVÖK marjı %24 oldu. Güçlü bilanço konumunu koruyan Mavi, faaliyetlerinden nakit yaratmayı sürdürerek net nakit pozisyonunu 5 milyar 266 milyon TL’ye taşıdı.
Sürdürülebilir kârlı büyümesiyle dikkat çeken Mavi, yılın birinci çeyreğinde global perakendede %25, toptanda %11, e-ticarette ise %12’lik büyüme gerçekleştirdi. Birinci çeyrek boyunca küreselin yanı sıra, Türkiye’deki büyüme trendini de devam ettiren şirket, 2 net mağaza açılışının yanı sıra 3 mağazasında da metrekare büyümesine gitti. Perakende teğe bir mağaza satışlarını %20 artıran Mavi’nin Türkiye e-ticaret büyümesi ise %23 oldu.
Sürdürülebilir kârlı büyümeye ve uzun vadeli amaçlarımıza odaklanıyoruz
İlk çeyrek performansını pahalandıran Mavi CEO’su Cüneyt Yavuz, şunları söyledi:
“Mavi NEXT stratejimiz doğrultusunda yatırımcılarımız, iş ortaklarımız ve müşterilerimizle paylaştığımız uzun vadeli maksatlara yanlışsız emin adımlarla ilerliyoruz. Birinci çeyrek performansımız da bunun en hoş ispatı. Değişimi yanlışsız direktörün ve bilgiye dayalı kararlar almanın her zamankinden daha bedelli olduğu bu periyotta, esnek tedarik zinciri, yanlışsız konumlama ve planlama, stok ve nakit akışı idaresiyle sağlıklı bilanço yapımızı koruyarak, sürdürülebilir kârlı büyümeyi sürdürüyoruz. Her şartta yanlışsız eser, hakikat fiyat, yüksek kalite anlayışımızı yaşatıyoruz.
Yılda 1,3 milyon yeni müşteri gayesine yanlışsız emin adımlarla
“Her yaşın, her vücudun, her hayat şeklinin markası olarak birinci çeyrekte potansiyel müşteri kitlelerine ulaşmayı sürdürdük. Marka yüzlerimiz Kıvanç Tatlıtuğ ve Serenay Sarıkaya ile hayata geçirdiğimiz ses getiren iki kampanya, farklı kitleleri kucaklayan marka iş birliklerimiz, güçlü bağlantı çalışmalarımız ve bilgiye dayalı sistemlerle bireye özel aldığımız aksiyonlarımızla fark yarattık. Geliştirdiğimiz stratejilerle Kartuş Kart faal üye sayısını 409 bin artışla 5,7 milyon kişiye taşıdık. 2023 sonundaki sonuçlara istinaden, yılda 1 milyon yeni müşteri kazanma hedefimizi 1,3 milyon olarak revize etmiştik. Birinci çeyrek sonuçlarımızın bu gayeye paralel gelmiş olmasından çok mutluyuz.”
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
GÜNDEM
09 Kasım 2025SPOR
09 Kasım 2025SPOR
09 Kasım 2025GÜNDEM
09 Kasım 2025GÜNDEM
09 Kasım 2025SPOR
09 Kasım 2025SPOR
09 Kasım 2025
1
Yabancı ilgisini üzerine çeken yerli hisseler
65331 kez okundu
2
Ekonomik inanç endeksi Mart ayında 100,0 iken, Nisan ayında %1,0 oranında azalarak 99,0 bedelini aldı
56689 kez okundu
3
HSBC, havacılık hisselerini mercek altına aldı
2084 kez okundu
4
Ünlü markadan Kütahya’ya dev yatırım
1094 kez okundu
5
Kimpur’dan 2023 Yılında Güçlü Finansal Performans
806 kez okundu